Práce na prodloužení tramvajové trati do bohunického kampusu úspěšně pokračují, a tak se na konci září podařilo uvést do provozu dopravní uzly u zastávky Nemocnice Bohunice i současnou tramvajovou trať přes zastávku Osová. Skončila masivní dopravní omezení a do vytížené oblasti se postupně vrací městská hromadná doprava. Tramvaje by měly vyjet na trať do kampusu na konci příštího roku, už nyní ale lidé mohou v Bohunicích vidět velké změny a posuny. Aktuálně byly na konci září zprovozněny oba významné dopravní uzly. První z nich je současná tramvajová trať přes zastávku Osová. „Jsou zde dokončené zemní práce, položili jsme několik set metrů nových kolejí, osadili výhybku do tunelu, vystavěli betonové opěrné zdi kvůli zahloubení staré trati a nad nimi namontovali novou lávku pro pěší od polikliniky ke kotelně,“ popsala mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková. Tramvaje na linkách 6 a 8 se po čtyřměsíční výluce vrátily na své trasy, a cestující se jimi tak svezou na konečnou do Starého Lískovce. Dopravní podnik v souvislosti s omezeními v Bohunicích využil výluky a opravil koleje od Osové po zastávku Krematorium. Celkem zrekonstruoval asi kilometr tramvajové trati. Ta je díky tomu připravená na zvýšenou zátěž, která ji čeká po dokončení prodloužení k univerzitnímu kampusu. Druhý dopravní uzel je zastávka Nemocnice Bohunice. Tam se výrazně změnilo vedení dopravy. Řidiči se nově na parkoviště fakultní nemocnice dostanou přes původní trolejbusovou točnu, do které se vjíždí od podjezdu pod obchodním centrem Campus Square.
První cestující tudy projedou koncem roku 2022 Už na přelomu srpna a září byly do provozu uvedeny některé části stavby, které bylo možné dokončit v předstihu a ulehčit tak lidem cestování. Do oblasti se sjíždí nejen studenti blízké Masarykovy univerzity, ale také zdejší obyvatelé, pacienti bohunické nemocnice nebo zaměstnanci okolních firem. Dříve se například otevřela ulice Jihlavská, pod kterou skončily práce na tunelu, a bylo tak možné demontovat provizorní most. Lidé si také mohli zkrátit cestu a vyhnout se staveništi díky otevření chodníků na ulici U Penzionu. Kromě cestujících městskou hromadnou dopravou se ulevilo i řidičům. Ty čekají už jen krátkodobé lokální uzavírky či omezení. Práce se přesunou zejména do vnitřních částí tunelu. Rok 2022 bude rokem dokončování stavby a technických náležitostí, úprav okolního terénu, oživování technologií a zkušebního provozu. První cestující by do kampusu měli projet tunelem dlouhým 619 metrů na konci příštího roku. Stavba začala na podzim 2019. Strategický projekt vyjde přibližně na 1,8 miliardy korun, větší část ale pokryje dotace. „Jedná se o stavbu, která z pohledu MHD nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Projekt je unikátní nejen z hlediska rozsahu a charakteru, ale i objemem finančních prostředků získaných z dotačních titulů,“ řekl už dříve generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Cílem stavby je zvýšení kapacity městské hromadné dopravy, která do lokality vozí desítky tisíc lidí denně.
Zdroj: Brněnský Metropolitan